Nordstrand Karateklubb Nordstrand Karateklubb Butikk

OM KLUBBEN

Nordstrand Karateklubb er en sosial klubb som setter fokus på idrettsglede og trivsel. Du trenger ikke være en super-helt for å bli med – vi er åpne og positive, og alle som er med har vært nybegynnere en gang.. Våre verdier er "Trygghet - Samhold - Respekt".

Vi trener stilarten Shotokan JSKA, og våre medlemmer inkluderer barn, ungdom, mosjonister og konkurranseutøvere.

Partiene trener 1-3 ganger i uka i den splitter nye hallen på Niffen (Nordstrand Arena). Se Timeplanen for nærmere opplysninger.

Bak Nordstrand Karateklubb står en engasjert og positiv to-barns far, som startet med karate som 14-åring.  Nå, 38 år senere, har han 6. Dan i JSKA og er en trener med respekt for både mennesker og karatesporten. Etter  års erfaring som instruktør, bestemte han seg for å starte en karateklubb på Nordstrand, og etablerte Nordstrand Karateklubb i 2022.

Trener og grunnlegger

Nima Rofan er født i 1974 i Teheran, Iran. Hans liv innenfor karate startet i Shotokan Akademi Karate JKA (Japan Karate Association). Han har vært instruktør i 30 år, både i Iran og Norge og i utlandet, hvorav 18 år som trener i en av Norges beste karateklubber, Tiger Karateklubb. I Tiger Karateklubb har Nima vært både medlem, konkurranseutøver og trener.

Mesteparten av tiden som han var trener, har han trent det han selv sier er den viktigste aldersgruppen: de yngste. Selv om alle aldersgrupper er viktige, er det hos barna nøkkelen til en livslang dojo ligger.

Nima har mange forskjellige titler som han har oppnådd gjennom utallige kamper, konkurranser og turneringer, både lag og individuelt:

-Karate er en fantastisk sport å drive med, fordi den er bra både for det fysiske og det mentale, sier Nima. -Mitt mål er å bruke min erfaring til å bygge en ny generasjon av karate-folk i en fantastisk kultur og i et miljø der alle kan trives. Jeg gleder meg, og jeg ønsker både erfarne og de som er nysgjerrige velkommen til vår åpning i den nye hallen på Niffen.